Halvfärdiga projekt


Jag vågar inte titta in i garderoben i gästrummet. Där finns nämligen nog flera påbörjade stickprojekt som ligger och väntar. I alla fall vet jag att det ligger en halvfärdig ylletröja med massor av härligt mönster i lite ”runstil”, eller jag vet inte vad det ska kallas, men jag gillar det!

Men som sagt den ligger där ochväntar på bättre tider. Och det är inte (bara) så att den ligger på vänt nu eftersom det är ganska varmt att ha en stor ylletröja i knät så här års. Nej den har nog legat där sen i januari eller så… Det blev lite fel och lite komplicerat när jag kom till urringningen, och då fick den vila. En stund, tänkte jag, men, suck, det är väl snart dags att ta tag i den så den kanske kan bli klar nångång…

Håll tummarna för att jag snart tar och öppnar den där dörren och tar fram kassen fylld med garn och stickningen!

(När jag skrivit det här tog jag mod till mig och kikade in i garderoben. Och så här såg det ut…)

Kommentera

