Jaha, då var det kanske dags att bjuda in besökare till bloggen!?

Nu har jag ägnat en stor del av senaste dygnet till att utforska bloggvärlden ur en bloggares perspektiv. Dvs jag har försökt bestämma 1. om jag ska blogga 2. vad jag i så fall ska blogga om och 3. vilket verktyg jag ska använda.

Jag fick lite stöd från goda Facebookvänner i natt när jag undrade om jag verkligen har något att blogga om, och kanske framförallt om det skulle vara nån som skulle läsa min eventuella blogg. Tack, säger jag bara för ert stöd och era idéer!!!

Så jag bestämde mig där nån gång runt midnatt. Men då var det den här lilla detaljen med verktyg. Blogspot kändes väldigt enkelt och tillgängligt och det blev snabbt snyggt. Men jag hade vissa bestämda idéer som jag inte lyckades lösa. (Det gällde bl a strkturen. Jag vet, jag är arbetsskadad!!!)

Så då försökte jag ge mig på WordPress, men det kändes väldigt komplicerat. Nerladdningar, serverhotell och databaser… Nej, jag gav nästan upp och vände tillbaka till Blogspot.

Men där hade jag ju kört fast. Nej, jag tog tag i WordPress igen, och hittade efter ett tag vägen in för hobbybloggare. Så resten av dagenhar jag ägnat åt att kämpa med teman och widgets och menyer och sidebars och…

Men nu är jag ganska nöjd. Fast bilderna skulle behöva bearbetas och snyggas till (ja, de stora snurrande bilderna i sidhuvudet alltså), nu är det bara orginalfilerna som beskurits. Där skulle jag behöva lägga lite tid.

Men inte just nu. Nu får det vara dags att tala om för världen (!) att vi finns, min blogg och jag. Jag hoppas ni får en trevlig läsning!

2 thoughts on “Jaha, då var det kanske dags att bjuda in besökare till bloggen!?

  1. Kul Annica! När vårt kök är färdigrenoverat ska jag ge mig på några av dina recept. Blir väldigt sugen på choklad- och hallontårtan nu. Lycka till med bloggandet – jag övergav min efter tre inlägg 😮 /Sheila

  2. Tack Sheila! Vi får väl se hur det går med bloggandet, men just nu är jag ganska entusiastisk 😉

Kommentera

