Grattis alla med-Margaretor!

Systrarna K, L, A och I uppflugna i ett köksfönster för länge, länge sedan...

Jo, idag är det alltså Margareta som har namnsdag – mitt i fruntimmersveckan.

Margaretandet i min släkt började med mamma. Hon gav namnet vidare till sina fyra döttrar, som i sin tur gav det vidare till sina döttrar, och barnbarnen har också de gett namnet vidare till sina barn. Alltså är vi tre generationer som lever med namnet – men ingen av oss har det dock som tilltalsnamn…

Vi brukade ha värsta namnsdagskalasen (just för Margaretorna, inte så mycket annars) med små presenter till alla namnsdagsbarnen – fast flesta då till min syster L som också passar på att fylla år idag. (Grattis en gång till, om du läser detta!) Den traditionen vet jag i alla fall att min syster I fortsätter med för sina barn och barnbarn. Och det är ju trevligt!

Själv har jag blivit väldigt dålig på det här med att skicka grattiskort för att fira allehanda högtidsdagar – jag var faktiskt riktigt bra på det för en 10-15 år sedan.

Numera känns det enklare att skicka grattis-sms – dessutom får man ju en snabb belöning när man får svar direkt på sms:en! Och det är ju alltid trevligt!  😉

Så till sist en hälsning till alla Margaretor därute: Ha en härlig namnsdag!

Kommentera

