Nystart!!! Blogg med tema?

Vad passar bättre att börja det nya året med att ge liv åt min stackars avsomnade blogg igen?! Så nu drar jag igång på allvar… Jag har funderat på det här med att ha en blogg. Hur ska man kunna hålla liv i den? Det känns som ett tema vore på sin plats. Men vad kan jag blogga om? Vad jag ha för tema? Och sen är ju den stora frågan – vem, VEM, kan tänkas vara intresserad av att läsa den? Eller, vänta, behöver jag som potentiell bloggare tänka på eventuella läsare? Kanske räcker det om jag skriver för min egen skull? (Fast ärligt talat, vem vill inte ha läsare?! Att inte skriva för någon verkar ju tråkigt…) Hm, får nog fundera lite mer på detta…. Men om jag då fortsätter tänka på det här med tema, så började jag idag (jo, jag vet, jag är lite sent ute) fundera på det här med nyårslöfte. Jag har aldrig varit särskilt bra på nyårslöften. Jag ger dem sällan och jag håller dem ännu mera sällan. Men nu har en tanke bitit sig fast lite i min hjärna. Att som nyårslöfte lova att göra något nytt eller att lära mig något nytt varje dag. Brr, hur länge skulle man (jag!) kunna hålla det? Jag kan bocka av idag, men nu tänkte jag ju göra verkligen ingenting några dagar innan det är dags att börja jobba igen. Så det är frågan – hur länge kommer jag att kunna hålla detta eventuella nyårslöfte?

Kommentera

