Börjar nog hitta formen – 3 januari

För att göra det här bloggförsöket lite mer givande för eventuella läsare inser jag nu att det är smart att underbygga lärandet med att länka till relevanta webbsidor.

Vad gäller Georgia O’Keeffe, som jag pratade om igår så kan jag rekommendera att läsa mer om henne på Wikipedia eller se hennes museum i Santa Fé, New Mexiko.

Idag har jag följt gårdagens exempel och slöat, läst och tittat på TV… Bland annat på ett program om Thrakien, som ligger i området kring nordöstra Grekland, södra Bulgarien och europeiska delen av Turkiet. Där fanns på 400-talet f Kr en kultur där guld var väldigt viktigt – och synligt – i bl a i fantastiska guldmasker och andra vackra utsmyckningar.

Idag har jag även planterat ut persilja i min stora balkonglåda. Persilja som vi köpte till nyår – fast jag senare insåg att det ju redan fanns kvar lite färsk persilja på balkongen. Nåväl nu fick den ordentligt nedklippta plantan sällskap. Passade också på att rensa bort lite visset och dessutom vattnade jag. Hur ofta kan man göra det på balkongen i januari?!

20140103-215726.jpg

Men imorgon är en helt annan dag, jag lovar!

Kommentera

