Hemma i vardagen

Hemma! Det var skönt att komma hem igår kväll. Det har varit intensiva dagar på NUAS-konferensen. Inspirerande och roliga, men man blir rätt matt och hjärnan blir också trött. Eller kanske så full av intryck och tankar så den inte heller orkar så länge.

Men det kändes lite konstigt att vara tillbaka på jobbet idag. Jag har inte riktigt orkat smälta alla intryck, och samtidigt är det olika möten och rapportredovisningar och liknande som jag var tvungen att ta tag i och planera. Det blev något av en kollision i hjärnan.

Nu har jag kraschat i soffan och det är fortfarande en del tankar som flyger runt. Men det är väl bara att ta en sak i taget.

Men jag var nästan lycklig när jag lämnade jobbet idag – jag läste en nygjord rapport om vårt språk och hur vi skriver på våra webbar, och de hade så bra åsikter och exempel! Precis sånt som ligger helt i linje med annat vi planerar när det gäller språkanvändning. Åh, det var jättebra påpekanden och de hade plockat fram bra exempel så det känns jättebra att jobba vidare med detta. Såå kul!

20140122-204134.jpg

Kommentera

