Yes! Anmäld till #blogg100

Ja, då var det gjort! Nu har jag anmält mig till årets #blogg100.

Vad innebär då det? Jo, att jag ska blogga minst en gång om dagen i 100 dagar från och med den 1 mars.

Det är Fredrik Wass, bisonblog, som hjärnan bakom detta event som nu går för tredje gången i rad. Förra året deltog över 600 bloggare som skrev mer än 16.000 inlägg!

Förra året deltog en kompis i utmaningen med sin blogg 100 rutor. Hen hade ett väldigt tydligt angreppssätt i bloggandet, att på två minuter rita en teckning till en låt hen hade en speciell relation till. Och jag vet att det blev väldigt jobbigt att hålla ut de 100 dagarna.

Men jag tänker ändå testa! Och jag kommer att fortsätta mitt splittrande bloggande med ganska tydliga tyngdpunkter på sport och kultur och så kanske en del som snuddar vid de ämnen som jag jobbar med som kommunikatör (så blev det igår, till exempel). Och nu har jag ju faktiskt värmt upp med att blogga varje dag sedan den 1 januari… (Enda undantaget berodde på den dåliga uppkopplingen på Korrö – bilderna kom helt enkelt upp en dag för sent pga detta.)

Well, på lördag smäller det! (Och jag kan redan nu utlova en hästig helg – det är ju Göteborg Horse Show och jag är på plats!)

Kommentera

