Göteborg och Göteborg Horse Show! #ghs14

Ja, då jag är jag äntligen framme i Göteborg och ligger nu på hotellsängarna och kollar på sammandraget från eftermiddagens världscupdressyr från Göteborg Horse Show.

Om en liten stund ska jag ge mig ut i duggregnet och traska bort till Scandinavium. Kväll väntar två klasser med internationell hoppning och så nån H&M-uppvisningsklass däremellan.

Det är kul att vara tillbaka här, även om det i år ”bara” är världscupdeltävlingar i dressyr och hoppning – förra året var det ju världscupfinal för båda disciplinerna. Det blir det igen 2016, så det är väl bara att vänta tills dess…

Sen har Göteborg precis lanserat sin kandidatur till RyttarEM 2017!

Nej, nu måste jag gå!

Här är utsikten från tågfönstret nånstans mellan Borås och Göteborg…

20140228-172822.jpg

Och här är förra årets världscupvinnare Beezie Madden, USA, med Simon:

20140228-172919.jpg

Kommentera

