Idag börjar det! #blogg100

#blogg100 är ett event där bloggare bloggar 100 dagar i sträck. Minst ett inlägg om dagen ska det vara, och inläggen taggad med #blogg100. Får se hur det går… 😉

Det är kanske lämpligt med en presentation av bloggen så här första dagen. Annika heter jag och jag startade den här bloggen för ett par år sen. Men jag har skrivit väldigt sporadiskt, och det har mestadels varit (bak)recept som jag har lagt upp här. Bloggen har egentligen aldrig kommit igång.

Men vid nyår så funderade jag på det här med nyårslöften, och plötsligt på nyårsdagen fick jag idén att börja blogga på allvar. Så sedan den 1 januari i år har jag faktiskt skrivit ett inlägg om dagen, så jag känner mig ganska uppvärmd för utmaningen att blogga varje dag 100 dagar i rad.

Vad skriver jag då om? Tja, om det som händer i vardagen kan man väl säga. Eller det låter väldigt…

Det blir i alla fall ganska mycket sport. Jag gillar sport! Allra mest följer jag nog ridsport, främst hoppning, men jag är intresserad av all möjlig sport. OS var ju en höjdpunkt, till exempel. Men längdskidåkning och friidrott gillar jag också mycket. Det blir nog lite fotboll och ishockey också – och en massa annan sport.

Sen gillar jag även kultur, kanske främst arkeologi, historia och konst. Och nu har jag en hel drös kanaler på min tv, så jag skriver en del om vad jag ser och lär mig i de här ämnen också.

Och så skriver jag om en del annat som händer i livet också. (Undrar hur många gånger jag skrivit ”också” i det här inlägget?!?)

Tja, det var en kort presentation av min blogg och det jag brukar skriva om.

Just den här helgen kan jag utlova en massa hästhoppning – jag är nämligen på Göteborg Horse Show och tittar på hoppning och dressyr i världsklass!Ikväll är det en världscupdeltävling i dressyr, och imorgon en i hoppning. En hel del världsekipage är på plats, så det ska bli kul och spännande att se tävlingarna.

Kommentera

