Månadens leksak – en elcykel! #blogg100

Jag har blivit med elcykel! Eller, rättare sagt, jag har den på lån en månad…

Växjö kommun har ett pendlingsprojekt som handlar om elcyklar, ELMOS.

Projektet är en satsning från kommunen för att introducera elcyklar som ett komplement till kollektivtrafiken och samtidigt öka intresset för cykling i allmänhet och för elcyklar i synnerhet.

Och jag måste säga – efter en halv dag eller 3 gånger 5 km cykling:

Elcyklar till folket!

Efter en något skräckfylld start – att ge sig rätt ut i eftermiddagstrafiken i city med en närmast skenande cykel var en något stressfylld upplevelse – så är det när man vant sig och börjat förstå hur den funkar helt fantastiskt roligt!!!

Här är ett par bilder på underverket:

20140327-213310.jpg

20140327-213319.jpg

2 thoughts on “Månadens leksak – en elcykel! #blogg100

  1. Instämmer: Elcyklar till folket! Jag har en på landet och numera blir det alltid cykel i stället för bil till affären och andra ärenden i närområdet. En poäng som jag personligen är väldigt förtjust i är att man slipper det där förnedringsmomentet att kliva av cykeln i (alltför branta) uppförsbackar!

Kommentera

