En helt vanlig lördag… #blogg100

Idag har det väl varit en alldeles vanlig lördag.

Dagen började med sovmorgon, men jag hade en tid att passa i stan så jag var uppe ganska tidigt ändå. Jag åt frukost, plockade i ordning tvätten från igår kväll och han se Joshi Helgesson åka sitt fria program i konståknings-VM i Japan innan det var dags att ta sig in till stan.

Självklart tog jag elcykeln! Och var inne vid Stortorget på cirka tio minuter. Härligt!

Viktigast uppdraget på stan var att tillsammans med styrelsekollegor besöka två vernissager. Och det blev ett inköp av ett så kallat grafiskt objekt. Helt annorlunda från vad vi köpt hittills i år. Det är kul och väldigt bra att det finns konstverk med olika uttryck gjorda i olika stilar och material när det blir dags för utlottning av konsten.

Sen var tvungen att köpa ett nytt armband till min klocka – upptäckte imorse när jag skulle ta på den att armbandet var nästa helt av. Och så blev det ett par rundor på torget för att hitta ”rätt” penséer till min kruka vid ytterdörren.

Den stora missen är att jag inte fotade slutresultatet, vad tänkte jag med?! En annan fotomissar skedde strax innan blomplanterandet. För när jag kom hem och skulle ställa in elcykeln i förrådet så traskade en fasanhöna runt på innergården. Jag har varken sett eller hört fasaner här under de snart fyra år jag bott i den här lägenheten. Ett kul, men oväntat möte.

I eftermiddag har jag alternerat mellan att sitta i solen på balkongen och att putsa fönster. Båda aktiviteterna är mycket givande. Extra härligt med rena och fräscha fönster!

Kvällen har gått i det levande ljusets tecken, med en extra tanke riktad till Earth Hour. Jag har snarare haft en Earth Night…

Nu fortsätter kvällen med slappande framför tv:n i ljusets sken.

20140329-211440.jpg

Kommentera

