Twitter och jag = BFF #blogg100 #10000

Här kommer så min tweet nummer 10.000! Men jag erkänner, jag retweetar mycket mer än jag skriver. (Lite som i jobbet. Suck.)

Hur började det då? Jo, jag skapade mitt Twitter-konto den 19 maj 2011 på tåget på väg hem från Högskoleverkets informatörskonferens på Lunds universitet. Några kollegor visade mig hur man gjorde, och så skapade jag ett konto, där och då på tåget.

Men det tog ett tag innan jag verkligen kom igång, började använda det och ytterligare en tid innan jag insåg hur fantastiskt Twitter är!

Twitter ger dig stora möjligheter att följa personer, organisationer, företag nationellt och internationellt. Du kan till exempel nörda in på något smalt ämne och ändå hitta folk som också är intresserade av detta ämne.

Mitt användarnamn? Jo, det är ”anniaksa”, och du är självklart välkommen att följa mig!

Jag kan utlova en salig blandning av nyheter, kultur och sport av alla de slag, kryddat med en ganska stor nypa jobbrelaterade frågor om till exempel webb och intranät, bland mycket annat…

Och ja, jag gillar verkligen Twitter!

Kommentera

