PR och kommunikation i arkeologins tjänst?! #blogg100

Jag har följt en serie på Axess, ”Arkeologins hemliga historia”. Inte för jag vet vad som är hemligt, men när jag nu är på det tredje och sista avsnittet måste jag säga att det har varit väldigt intressant.

Och givetvis fastnar jag lite extra för vinkeln som också gav titeln på bloggposten: hur viktigt det är med kommunikation och PR för arkeologin (liksom för andra akademiska ämnen).

Till exempel hur viktigt det är att marknadsföra sina fynd så att det blir ”lättare” att få bidrag till sina projekt. Typ.

Men den vinkeln tog inte programmet så långt, så det blir väl helt enkelt något att fundera vidare på…

Disclaimer: Nu förenklar jag så klart väldigt mycket, och jag har inte superkoll – akademisk koll – på ämnet. Jag är hobbyintresserad av arkeologi. Mer om det har jag skrivit i en tidigare post, Arkeologdrömmar.

Kommentera

