Hej då elcykeln! #blogg100

Nu har jag elcyklat i fyra veckor och idag fick jag lämna tillbaka cykeln till Växjö kommun. Mitt cyklande har ingått i projektet ELMOS där Växjö kommun vill hitta alternativa pendlingsformer.

Hur har det då gått? Jag har cyklat till jobbet varje dag, och det har varit jätteroligt! Enkel väg är det nästan nio kilometer, och för mig är det väldigt lätt att hitta ursäkter istället för att cykla.

Men med elcykeln går det så himla snabbt (ofta mellan 25 och 30 km/h), och det är inte så fysiskt. (Men man måste trampa hela tiden, så det är inte bara att glida fram).

Och det är roligt! Och det går så snabbt! Och det är trist att lämna tillbaka den…

Så här kommer några minnesbilder:

På jobbet:

20140423-175529.jpg

På utflykt:

20140423-175545.jpg

Hemma:

20140423-175616.jpg

Och så jag då:

20140423-175628.jpg

Kommentera

