Saker moves in mysterious ways… #blogg100

Ibland händer konstiga saker och saker tar oväntade vägar. Idag till exempel. Jag var inne på Twitter och retweetade en YouTube-film där den irländske kocken Donal Skehan bakar svenska kanelbullar.

Plötsligt plingar det till i mobilen och jag får ett meddelade om att något som heter The Good Food Journal har använt något från mig. Jag klickar på länken och kommer till http://paper.li/WayneTrotman/1369274172 och ganska långt ner på sidan, under Leisure, finns en ”Recipe Video: Swedish Cinnamon Buns” och där står det ”Shared by Annika Sand”…

The Good Food Journal görs av britten Wayne Gerard Trotman som verkar vara lite av en allkonstnär, filmmakare, fotograf, kompositör och producent. Själva tidningen, eller snarare sidan, verkar vara någon form av matblogg med devisen Eat & Be Merry.

Donal Skehan är en irländsk-svensk kock som nu i vår är kock i Mitt kök på Nyhetsmorgon på TV4.

Här är Donals YouTube-kanal och här är hans blogg med recept.

Här är filmen som jag retweetade. Och här finns själva receptet. (Jag kan väl tillägga att även Jamie Olivers Food Tube retweetade detta…)

20140501-135854.jpg

Bilden kommer från Donals blogg.

One thought on “Saker moves in mysterious ways… #blogg100

Kommentera

