Mästarnas mästare 2014 #blogg100

Ojojoj, jag hade verkligen inte väntat att Thomas Ravelli skulle vinna Måstarnas mästare! Min favorit på slutet var annars Tommy Söderström. Han verkar vara en riktigt cool kille!

Tommy Söderström var en person som jag nästan inte hade någon som helst koll på innan programmet. Men nu gillar jag honom skarpt! Han flög länge under radarn, det var smart.

Varför jag inte hade koll på honom? Jo, jag har inte varit så himla hockeyintresserad efter att TV3 tog över sändningarna någon gång runt -90, eller tidigt -90-tal, jag minns inte. Det var i alla fall långt innan jag hade tillgång till några såna kanaler, så i och med det gick hockey bort som idrottsintresse för mig, och det har aldrig riktigt kommit tillbaka (på landslagsnivå).

Hockey på lokal nivå – Åseda IFi division 2-3 – var däremot väldigt kul, och i samband med att vi fick en ishall (80-90-tal???) i Åseda så var jag ofta på hockey.

Och nu finns ju Växjö Lakers i SHL, och de finns ju här i stan, kul! Extra kul är det ju att Lakers assisterande tränare är från Åseda, och dessutom lillebror till gammal klasskompis. Så självklart är Växjö Lakers mitt lag, numera!

Oj då, det blev visst en rejäl utvikning… Tillbaka till årets Mästarnas mästare.

Jag hade inte nån superklar favorit i programmet i år, men jag har alltid varit lite svag för Christian Ohlsson och Kajsa Bergqvist men även för Lars Frölander och Johanna Sjöberg. Men min mesta favorit var nog ändå Anna Olsson. Det var väldigt tråkigt att hon åkte ut så fort, jag hade väldigt gärna sett mer av henne!

Men kanske kan hennes man Johan ta vinsten i Mästarnas mästare nästa år, eller kanske om två år!?! Först ska han ju ”bara” vinna några medaljer på VM i Falun i februari. Och det kommer jag att hålla alla tummar som finns för!!!

Kommentera

