Sjöodjur?!? #blogg100

Idag när jag cyklade hem från jobbet i det här helt fantastiska vädret, så kom jag där längs Trummen och kastade ett öga ut mot sjön. Och mitt på den ligger en tom öppen båt (typ roddbåt). När jag tittar mot stranden ser jag något mörkt som rör sig i vattenytan. Jag tittar igen. Det står en kille på stranden. Aha! Det är en hund! När kommer fram till dem kommer hunden (typ en flatcoated retriver) upp ur vattnet med en gul tennisboll i munnen.

Några få minuter senare cyklar jag längs Växjösjön. Och jag ser något långsträckt mörkt röra sig i vattenytan en bit ut i sjön. Jag tittar igen. Aha! En simmare i våtdräkt! Det ligger väl utplacerade röda koner i vattnet där hen simmar. Kanske är det någon som tränar inför lördagens Växjö triathlon?!?

Kommentera

