Urcool kväll med TV-hockey och hockeytårta! #blogg100 #vaxjolakers #khk

Ikväll har jag varit på min farbrors 86-årskalas. Den stora överraskningen var att det bjöds på Lakerstårta till kaffet!

Jo, det är nämligen inte direkt så att den delen av släkten är särskilt idrottsintresserad. Därför det många överraskade skratt när det visade sig att tårtan som ställdes på bordet var en svart puck med Växjö Lakers emblem. Jag kan i alla fall intyga att tårtan smakade bra!

När jag kom hem var det bara att sätta på tv:n och se återstoden av matchen Karlskrona-Västerås. Kval till SHL med förutsättningenatt om Karlskrona vann skulle de för första gången någonsin vara klara för spel i högsta serien!  Jag bodde i Karlskrona (okej då, i Lyckeby) ett år när jag vickade på Boverket för (hjälp!) ungefär femton år sen. Dessutom har jag tre syskonbarn som i eller strax utanför stan, så visst håller jag på KHK!

Tänk vad häftigt med hockeyderbyn Växjö-Karlskrona nästa år!!! Urcoolt!!! Grattis KHK! 

Och så tack Comhem, som väljer att ha frivillig av Viasats sportkanaler den här veckan. Bra val!

   

Kommentera

