Lat söndag #blogg100

Efter att varit på kursträff hela dagen igår, gav jag mig själv helt ledigt idag. Jätteskönt!

Som student, och särskilt som deltidsstudent i en riktigt seriös kurs (jo, det finns dem man kan ta lättare på), är man egentligen aldrig riktigt ledig.

Nästa helg ska en textanalysrevidering (efter gårdagens opponering) lämnas in. En första version av en rapport över en miniundersökning ska också lämnas in för s.k. kamratbearbetning. Vilket ju då innebär att jag efter det ska göra en kamratbearbetning på någon annans undersökning.

Men när detta är gjort återstår bara den sista delkursen, VFU:n… (Alltså verksamhetsförlagd utbildning.) Och den ska då egentligen vara fem veckors arbete på heltid och utmynna i en rapport som motsvarar en B-uppsats…

Puh… Vi får väl se hur det går med det…

Jag vet i alla fall att jag ska göra någon form av textanalys på webbtexterna för Linnéuniversitetets utbildningsprogram. Sannolikt någon jämförelse, mellan fakulteter kanske, och kanske en kombination av kvantitativ och kvalitativ metod.

Den stora frågan är ju bara när jag ska göra det… Nästa kursträff är den 19 maj, och då ska vi ha någon slags genomgång av en första version av våra rapporter…

 

Avslutar med en bild jag tycker är väldigt rolig! 😀



Kommentera

