Och plötsligt blev det fotboll #blogg100

Igår kväll kom nyheten på Twitter att Eurosport hade kommit på att de faktiskt skulle sända dagens kvartsfinal i damernas Champions League mellan Wolfsburg och Rosengård.

”Det är en oerhört intressant och viktig match”, sa dem i sitt pressmeddelande som gick ut efter 18 igår. Det twittrades och instagrammades sedan info om detta från bland annat spelare som Anja Mittag och Nilla Fischer. (Jo, det finns en del fotbollsfolk i mitt flöde. Jag skyller på att jag volontärade på damEM för ett par år sen… 😉)

Jo, tack, Eurosport, det var ju schysst att ni kom på det. Då kändes det ju faktiskt ganska relevant att visa dem att det finns tittare också, så jag hamnade framför den matchen ikväll.

Rosengård tog ledningen genom Marta, och så småningom kvitterade de regerande mästarna Wolfsburg genom Faisst. Rosengård lyckades hålla undan, och med ett bortamål så finns chansen att gå vidare. Returen spelas i Malmö den 28 mars.

Resultatet för samtliga kvartsfinaler finns här.

Drämmer till med en bild på min ackreditering från damEM i fotboll 2013…

  

Kommentera

