Ojojoj, nu har det börjat! #blogg100 #vaxjolakers 

Ja, då har semifinalspelet mellan Frölunda och Växjö Lakers dragit igång. Idag med första matchen i en serie där bäst av sju gäller. Starten gick i Scandinavium i Göteborg som var nästan fullsatt, så det en rejält häftig stämning som mötte spelarna.

Jag har ju då inte varit på hockey där nångång, men jag kan lova att arenan kokar minst lika mycket när det är Göteborg Horse Show – som i år till exempel, när Peder Fredricsson vann lördagens Grand Prix med All In. Det helt fantastisk stämning och taket höll nästan på att lyfta där inne då (och jag såg det ändå bara på tv då)… Nästa påsk, däremot, då är det världscupfinal i både dressyr och hoppning och då ska jag vara där!

Ja, matchen då, jo det var ett otroligt tempo och fullt ös från båda sidor. Stundtals spelade Växjö fantastiskt bra (t.o.m. i boxplay!) och i andra perioden vann man skottstatistiken med 11-1! Men det var svårt att få in pucken. Göteborg var desto mer effektiva och de kunde till slut vinna med hela 4-1 efter att Växjö tagit ut målvakten på slutet och Frölunda gjort mål i tom kasse.

Jaa. Det är ju bara att ta nya tag och satsa allt på tisdag igen, när det är match i Växjö. Och då är jag på plats! Då får det allt bli seger, också! 😉

Jag kan ju också passa på att varna eventuella läsare för att det nog blir en hel del hockey på bloggen framöver… 

Kommentera

