Getter – bu eller bä?! #blogg100

ikväll började den här getfilmen dansa runt sociala medier igen. På drygt ett år har den närmare nio miljoner visningar på YouTube. Titta gärna på den du också! Balans och lek står i centrum när getterna tar sig an sin nya leksak:

Jag måste erkänna att getter är inte mina favoritdjur. Jag tror egentligen att min aversion mot just getter har sin grund i ett besök på 4H-gården Skälby i Kalmar när jag kanske var runt 8-10 år. Jag var där med två av mina systrar, och vi var inne i getstallet och kollade. Jag minns att det luktade illa, och jag tyckte inte om det. Jag tyckte inte alls om det, och mådde illa och jag kräktes där utanför vid stenmuren vid parkeringen. Brrr… 

Jag tror faktiskt inte jag har varit på Skälby gård sedan dess. Och jag har inte varit inne i något getstall…

(Och detta är min bild av detta, har inte stämt av den med några andra. 😉)

 

Kommentera

