Upp som en sol och ner som en pannkaka #blogg100

Efter en dag fylld av en känslomässig bergochdalbana – på några få ynka minuter gick jag från snudd på eufori (när någon kallade den textbearbetning jag satt och pulade med ett par timmar i torsdags för perfekt och ”ett halleluja-moment”) till det missmod och bedrövelse ett oväntat telefonsamtal resulterade i – passade jag på att lifta till förorten med bästa kollegan (och terapeuten 😉) för att sedan ta en stillsam promenad sista biten längs sjökanten sista biten hem.

En närstående jämförde nyligen hockey med den gamla devisen ”bröd och skådespel”, och efter de senaste dagarna kom jag fram till att det är det jag behöver just nu. Så biljetten till morgondagens match mellan Växjö och Frölunda är nu säkrad. Och den befinner sig alldeles nästan på den perfekta platsen, tror jag, i kurvan nära klacken men även nära isen, för att riktigt känna energin och hetluften där ute i händelsernas centrum.

Jag avslutar detta inlägg med några bilder från en öde badplats och båthamn, där våren och blommorna ändå börjar spira och ge hopp om att vi går mot varmare tider.

  

  

Kommentera

