Promenaden från centrum till Arenastaden – i 30-års perspektiv (herregud, skrev jag verkligen det?!) #blogg100 #vaxjolakets #friidrott #smfriidrott

Igår gick jag med i Växjö Lakers fan walk från Stortorget till Arenastaden. Och det fanns gott om flaggor, så hux flux gick man där och bar på en fana också! 😉

Jag gick och tänkte på andra gånger jag gått just den sträckan, och hur lång och eländig den kan kännas, i alla fall när man är tonåring…

För jag minns hur flera dagar i rad åkte tåget, smalspåret (!), från Åseda in till Växjö och sen gick ända upp till Värendsvallen för att titta på SM i friidrott.

När jag tänkte tillbaka på detta, tänkte jag att det måste varit tidigt 90-tal, men sen kom min reality check… Och jag tänkte, vänta här nu, hade det varit tidigt 90-tal hade jag ju kört dit. Alltså måste det varit tidigt 80-tal…

Herregud, vad tiden går! 😁

Ja, jag minns i alla fall att det var långt och jobbigt att gå Storgatan upp till arenan. Det tog en massa tid, och var tråkigt.

Men det var kul att se tävlingarna, och gå runt och få autografer och spana på idrottarna… Minns autografen från Eric Josjö, till exempel. Eller rättare sagt jag minns att hans kompis – de satt utanför i gräset – försökte ragga upp mig. Hihihi! 😊

Men fan walken igår då? Jo, gått om fanor och sol och blåst. Kombinationen blåst, lång hår och nylonaktig fanor var dock inte den bästa – det riktigt knastrade om håret när vi väl var framme…

Här kommer några bilder från gårdagen:

 

 

Landshövdingen fortsätter att flagga för Lakers!   

Kommentera

