70-talets ridläger i Åseda #tbt #blogg100

Jag hittade en gammal klippbok med tidningsklipp häromdagen, och bland klippen fanns våra egenarrangerade ridläger som vi hade i Åsedatrakten -75 och -76. Det var kusinen med kompisar som fixadedem, och jag med kompisar fick också vara med.

Det här var långt före tillkomsten av Åseda Ryttarförening som (väl?) bildades i slutet av 80-talet. Vi hade en egen förening, då på 70-talet, ÅPPK eller Åseda Privata Ponnyklubb, och deltar den här föreningen som ordnade ridlägren. 

Första lägret, -75, hade vi i Björkåkra i utkanten av Åseda, på en ödegård som min farföräldrar ägde. Vi bodde i en husvagn, vilket gjorde att alla inte fick plats så några bodde hemma.

Året därpå föll vi till i Lillåker, utanför Flybo som i sin tur ligger en bit utanför Åseda. Då hade vi tillgång till ett helt hus. 

Jag har några bilder från andra året, men jag vet att kusinen har även från första året, så jag tänker fota av dem vid tillfälle och publicera några så småningom. Den här gången blir det därför bara tidningsklippen som kommer med. Här är de:    

Kommentera

