Sista kursträffen för den här gången, check! #blogg100

Idag har vi haft sista fysiska träffen i den distanskurs jag gått hela året, Språkrådgivning och textvård här vid Linnéuniversitetet. Och jag måste erkänna direkt, jag hade inte riktigt noterat att kursen 1) gick på halvfart och 2) löpte över hela läsåret. Det upptäckte jag egentligen först när den började… 

Det har väl inte varit riktigt optimalt att jobba heltid och plugga halvtid, om man säger så… Och tidvis har det varit riktigt tufft med många och täta inlämningar på kursen. Men, peppar, peppar, hittills har jag ändå lyckats hålla alla deadlines och leverera (typ) det som har efterfrågats. 

Ärligt talat, så har kanske delvis berott på att lärarna varit medvetna om att vi tidvis haft mycket och de har kunnat skjuta fram en del deadlines när de märkt att vi haft problem att hänga med. Och det har ju varit schysst! Samtidigt har min målsättning – efter en chockstart med en oerhört intensiv första delkurs – helt enkelt att ta en delkurs i taget, och inte ha någon högre ambition än att komma igenom den med ett G i betyg. Ett par uppgifter har jag ändå fått VG på, men det har bara varit bonus!😉

Och nu återstår bara en inlämningsuppgift. Om två veckor ska de halvfärdiga rapporter vi har haft opponering på idag lämnas in. Och jag känner nu att det faktiskt är helt möjligt för mig att lyckas med (för att inte jinxa detta uttalande är det bäst att lägga till ett peppar, peppar här också!😉).

Men rapporten är verkligen inte klar, så det återstår ändå ett antal timmars jobb innan jag kan lämna in den. Imorgon, till exempel, ska jag sätta mig och gå igenom de synpunkter jag fått idag, och strukturera upp det återstående arbetet. En del text ska strykas, en del ska skrivas om, och en del nytt material ska skrivas ihop. 

Men det är bara att ta tag i det, igen. Det är ändå så lite kvar att nu är det bara fullt fokus som gäller! Orka!!!

Kommentera

