Pappa invigde första stallet! #tbt #blogg100 #årf #åsedaryttarförening

Häromsistens när rotade bland mina gamla foton snubblade jag över ett som jag helt glömt bort. Så dagens #tbt här på bloggen får bli den bilden (trots att jag lätt hade kunnat utvidga min Instagram-tbt med Hennessy när det dök upp idag). Men jag hade ju redan en tbt-plan för dagen, så jag kör på den…

Jo, det är en bild som måste vara från invigningen av det första stallet hos Åseda ryttarförening. Och det stallet var ju då en ombyggd lada i Badeboda, och så gjorde man en utepaddock där intill. Det måste varit i slutet av 80-talet. (Läser på webben att föreningen grundades 86, så nånstans därefter…)

I alla fall det är pappa som håller i saxen! Och det var ju då det jag hade glömt…

 

Kommentera

