Nästan i mål – reflektioner dag 99 av 100 #blogg100 

Jag har inte hållit räkningen, men som tur är är det många andra som också deltar i #blogg100 – bloggutmaningen som handlar om att blogga hundra dagar i rad. Och tack vare dem vet jag att det är dag 99 idag. Näst sista dagen.

Har jag då några kloka funderingar eller råd eller, ja, vad vet jag, när det gäller bloggande?

Mja, jag deltog för första gången i blogg100 förra året, och då lyckades jag också ta mig hela vägen. Men efter de hundra dagarna bloggade jag bara någon väldigt enstaka gånger till under hela året.

I år hade jag egentligen inte tänkt vara med överhuvudtaget, men så råkade jag behöva ett utlopp för en massa irritation den 1 mars i år, och då skrev jag ett blogginlägg och la till mig på blogg100-listan, och så plötsligt var jag igång!

Men årets ambition när det gällde själva skrivandet har inte alls varit högt ställt, utan det har bara handlat om vad som kändes bra i stunden. Och det känns väldigt bra! Jag har skrivit helt för min egen skull, den här gången.

Fast, helt ärligt, hade det inte varit för 100-grejen hade jag inte skrivit alla dagar. Det finns inte alltid något att skriva om, liksom. Vardagslunk som bara maler på, det känns ju inte så kul.

Desto roligare (för mig!) var då det där hockeyföljandet som bara eskalerade och nästan exploderade nu under våren. Men det var så underbart härligt att följa med en liten bit i den fantastiska hockeyresa som Växjö Lakers har åstadkommit!

Det var helt galet och fantastiskt att vara på plats i Vida arena torsdagen den 23 april och få vara med i segerruset som bröt ut när Lakers i den 30:e övertidsminuten genom Toumas Kiiskinen sätter det avgörande 3-2-målet. De vände ett underläge med två mål till seger! Vilken otrolig lycka! Och vilken saga!!!

Och så länge vi blev kvar där i arenan och hyllade laget på allehanda sätt! Sen promenerade jag – och många andra – ner till stan, följda av tutande bilar och sjungande människor! Och det var en ljummen kväll (nattkrök, snarare), som gjorde för att strosa Storgatan hela vägen ner till centrum.

Sen på fredagkvällen var cirka 15.000 pers ute på Stortorget och firade guldet! Så många glada människor och så mycket orange associarer! Och så många Lakers-tårtor och guldbakelser det åts i Växjö de dagarna!

Ja, herregud, jag hade inte planerat att komma in på det ämnet, men, ja, så blev det… 😉😊

Min vår, eller snarare det här läsåret, har också handlat om att på ett bra sätt genomföra en universitetskurs i svenska. En kurs som har gått på halvfart över hela läsåret, och som tidvis varit rejält krävande. Men jag blev klar med sista uppgiften för en vecka sen, och jag har redan fått besked om att jag klarat mig, och att jag inte behöver göra mer! Känns också väldigt skönt!

Det har alltså varit en händelserik vår, och min tid för själva bloggen och bloggandet har varit hyfsat begränsad. Men, nu är vi strax i mål även här!

Imorron kommer sista inlägget för året under taggen #blogg100, och det kommer med största säkerhet knyta an till av vårens huvudämnen… Planerna för morgondagen säger nämligen att jag ska gå på en intressant – och fullbokad – föreläsning… Men det får jag berätta mer om imorgon… 😉

Avslutar dagens reflektioner med en liten tillbakablick till den 23 och 24 april (sorry, men jag kan bara inte låta bli 😉)  

    

    

Det är väl kanske bäst att avsluta med en egen prestation. Jag debuterade som moderator för ett av universitetets arrangemang under Växjö Pride! Sen var vi också med i Pridetåget, och det var också fantastiskt – 7000 pers i tåget och massor med folk på stan! Det innebär att Växjö har det tredje största Pridetåget i landet!!!   

   

Kommentera

