Från upprörd och irriterad till inspirerad och motiverad #blogg100 #växjölakers

Härmed knyter jag nu faktiskt ihop säcken för årets #blogg100-utmaning på ett ganska snyggt sätt, tycker jag i alla fall själv…

Jag började nämligen den 1 mars sur, irriterad och upprörd över att SVT lyckats med konstycket att bryta en direktsändning av en omhoppning i världscupens europafinal i Scandinavium för att sända program från UR. Och jag slutar den inspirerad och motiverad efter att i dryga två timmar utan paus lyssnat på Växjö Lakers tränare Sam Hallam.

Sams budskap? Balans. Rätt förväntningar. Fokus. 

Ridsport och hockey, ett gammalt och ett återupptäckt intresse som båda har tagit en hel del av min tid de senaste månaderna. Och som kommer att fortsätta ta stor del av min tid – en ökande del skulle jag säga. Åtminstone för det ena av dem…

För som nån sa efter dagens föreläsning: nu vill man ju bara att hockeysäsongen börjar igen, så man får ta med sig Sams klokskap och försöka se det han ser när han (och resten av teamet) arbetar med laget både inför och under matcherna. Men med drygt två månader till säsongsstart är det väl bara till att fortsätta följa silly-säsongen och hålla tummarna för en eller ett par schyssta forwards till!

Men som sagt, nu vill jag ju bara se på hockey! Och fundera på vem som är det bortskämda rikemansbarnet och vem som växt upp med en ensamstående mamma som kämpat sug igenom livet. Och på vilka som lämnat av vilka skäl. Och vilka som stora egon. Lite insights fick man allt under kvällen…

Så vilken tur att det finns en massa klipp man kan kika på på nätet. Och vilken tur att någon råkar ha spelat in en viss sjätte finalmatch, så man kan se den hur många gånger man vill…

Jaha, det var alltså de hundra bloggdagarna. Förra året ”dog” bloggen nästan helt efter målgång. Men i år blir det absolut en fortsättning! Fast kanske inte nödvändigtvis var enaste dag. Utan mer när det känns rätt.

Att sätta rätt förväntningar, alltså, både på mig som skribent och bra att veta för mina eventuella läsare.

Kommentera

